“Raba on maa mida künda ei saa”

“…igal õhtul lä’ed õndsana magama”

Siukest laulu laulsime kunagi Laulupeol. Praegu vaatan, et üks ots on nagu tõsi, teine niipalju mitte. Aga alustame algusest.

Ammu oli plaan, siis tuli kange tahtmine ja lõpuks saime laiskusest üle: Mina, Viper ja Kaie läksime ratastega Keava rabasse. Ilm oli eile ilus, ootasime kuni kõige kuumem päike natuke ohjadest lahti laseb ja kuskil peale kella 3 hakkasime kütma. Naerdes ja lollitades on üsna mõnus sõita, siis ei mõtle liiga palju mitu kilomeetrit veel jäänud on või et kas hakkad väsima.
Kusagil Keava mõisa juures oli juba küll jalgades surin sees ja peatusime kurevaatluse ettekäändel. Vaips teadis rääkida, et kured palkavad ka omale aegajalt lapsehoidja – noor kurg, kes ei taha veel oma pesa rajama minna tuleb kahe perekure pessa ja aitab neil poegi kasvatada! Ma ei tea kust tema nummi-info pärineb, aga kentsakamaidki asju on juhtunud, nii et uskusime Kaiega teda täielikult.

Siis sõudsime jõudsalt mööda liiva- ja kruusasegust pindkatet edasi Tarsi taluni, “peitsime” rattad metsa ära ja koperdasime raba poole. Enne rabasse viivale laudteele asumist märkasime suurt silti, mis kutsus külastajaid üles abistama uue paadisilla ehitamisel ja sealtsamast üks latt kaasa võtmast. Võtsime siis Kaiega ühe jämeda laua kahevahele ja kõndisime rappa.

Kuna uuel paadisillal istusid juba mingid kaks totsi, siis saime seda enam õhutust minu maagilisele plaanile: Kanuutada mööda peenikesi järvekanaleid suure luikede ja jõhvikatega ääristatud unistustemereni, millest Tarsi talu perenaine kord rääkinud oli.

Kuigi kanuu on seal täitsa asjalik, ei tihanud me ikkagi sinna kolmekesi sisse ronida ja panime paika, et viin esmalt ühe sinna, tulen tagasi ja siis võtan teise peale. Palju kanuutamist, aga kui hull see ikka olla saab?!
Mõeldud-tehtud. Viper paadis sõudsime mööda taeva(likku rabamülga)st käänulistel kanalitel kaugemale ja kaugemale.

Et meist keegi ei olnud seal tõotatud maal varem käinud, ei teadnud me ka kui kaua sinna kanuutab ja kui palju ma üldse kanuutada jaksan. Nii tunduski kõige targem plaan see, et panen ühel hetkel Vaipsi kuskile saarekesele ja lähen Kaiele järele ja nii kahega vaheldumisi kuskile maale välja jõuda.

Kaie oma saarel jõhvikaid korjamas

Aurumootori lõunapaus: rosinad

Kuna edasi-tagasi sõudmisega sain ma kogu tee vähemalt kolm korda läbi sõuda, väsisin ka mina ükskord ära ja see ükskord juhtus enne “kolme männi ja luikedeni” jõudmist. Mände leidus igal pool ja ega me erilised ornitoloogid polegi. Jäime ühe muidu toreda saare juurde pidama, kust avanes kaunis vaade kaugele ja oli suur ja sile veesilm ujumiseks.

Näkk veab paati

Näkk poosetab kaldas

Näkid üritavad naerdes mitte ära uppuda

Mulistasime põhjatus ja magusa maitsega veesilmas tükk aega, külmade hoovuste ja hulpiva sodi kiuste. Saime muuhulgas teada, et veest väljatulekuks graatsilist moodust ei ole, vaid peab kaldasse aetud morsa kombel end kõhu peal mööda kanarbikku ja jõhvikavarsi ainult käte jõul maismaale lohistama. Saime ka teada, et vees oli selleks hetkeks (umbes kella 7ks) soojem kui väljas ja kuigi oli nii mõnus ja täielik üdill (sic!), ei saanud me kauemaks jääda kartuses külma ja pimeda kätte jääda.

Tagasiteel oli päike silmas ja kolm inimest kanuus
(ja käed roppväsinud)

Tagasitee oli minu jaoks kõike muud kui kerge ja kiire: Viimased kolm tundi aerutanud käsivarred ei tahtnud lenksudest hoides väga hästi keharaskust toetada ja kippusid nõtkuma, tagumik oli karastavas vees juba sadula kandilisuse unustanud ja nüüd meenutas see end kruusateel üsna hoolsalt. Aga polnud midagi teha – panin mobiilist muusikat ja andsime talda.

Raplas oli ilus päikeseloojanguvalgus, söök ja dušš!

P.S. Õndsana ma ei maganud – valutavate ja surmväsinud kätega oli raske magama jääda ja ajas ohkama. Hommikuks on asi isegi parem kui öösel. Peaks vist jõusaali minema ja uue pingutuse kohe peale ajama, muidu saab liiga kiiresti sporditegemisetundest lahti.